Reserverad

När vi markerar en bilannons med texten *reserverad* innebär det att en kund betalt en handpenning för att vi ska kunna hålla bilen reserverad.

En handpenning är normalt 5.000:- och resterande belopp av bilens pris betalas vid leveranstillfället. Handpenningen återbetalas inte om affären inte fullföljs. Vi rekommenderar att man alltid kontrollerar med oss att bilen man är intresserad av fortfarande finns tillgänglig innan man besöker oss, även om den inte står som reserverad.

Annonsering

Vi publicerar våra annonser på Wayke, Bytbil, Blocket och vår hemsida. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i våra annonser. Det är ofta mycket utrusning i nyare bilar och ibland kan det bli fel i annonstexten. Vid tveksamheter får ni gärna kontakta oss för mer information.

Vi gör inga återköp eller prisavdrag för felaktig information gällande utrustning i annonstexten.

Betalning

Hos oss kan ni betala med banköverföring eller Swish. Vi har konto i Swedbank, SEB, Nordea, Handelsbanken och Länsförsäkringar.

Kontrollera alltid med din bank att du kan föra över den summan du tänkt dig. Har du konto i annan bank måste betalning ske via Swish eller i förskott så vi ser pengarna hos oss innan bilen levereras.

Vi tar inte kort vid köp av bil. Swish-nummer till oss är 123 553 9440

Bil i inbyte

När du lämnar din bil i inbyte hos oss behöver du ta med bilens senaste utfärdade registreringsbevis (det gula pappret), bilens båda nycklar, vinterhjul, servicebok och övriga tillbehör som hör till bilen.
Vi löser eventuell restskuld som finns på din bil i samband med affären.

När vi har registrerat om er inbytesbil så upphör er gamla försäkring att gälla per automatik. Vi utför ett inbytestest på er bil innan vi tar bilen i inbyte.

Skulle fel påträffas som vi tidigare inte informerats om, kan inbytespriset komma att justeras.

Bilarnas skick och kondition

Alla bilar som finns till försäljning har genomgått en omfattande kontroll för att klara av vår höga kvalitetsstandard.
Bilarna rekonditioneras in och utvändigt och bilar som befinner sig i besiktningsperiod besiktas av oss.

Vi utför även service på de flesta bilar där det är mindre än 400 mil kvar till service. Vissa undantag finns.

Garantier

Alla bilar testas noggrant och vi lämnar följande garantier:

  • Personbilar yngre än 6år / mindre än 10.000mil – 3månader / 500mil trafiksäkerhetsgaranti.
  • Personbilar mellan  6-10år / 10-15.000mil – 3månader / 300mil trafiksäkerhetsgaranti.
  • Personbilar som är äldre än 10år / mer än 15.000mil – 1månad / 100mil trafiksäkerhetsgaranti.
  • Transportbilar – 1månad / 100mil trafiksäkerhetsgaranti.
  • Extragaranti via Svensk Bilgaranti kan köpas till nästan alla bilar.
  • 12månader / 1.500mil kostar 4.000kr
  • 24månader / 3.000mil kostar 5.900kr

I garantilösningarna ingår inte slitagedelar eller serviceunderhåll. Exempelvis bromsskivor, bromsbelägg, däck, lampor, bilbatteri eller liknande.

Defekter som repor, stenskott, eller andra utvändiga eller invändiga skador måste uppmärksammas av köparen innan eller vid tillfället som bilen levereras.
Vi tar inget ansvar för sådana skador som uppmärksammas efter köpet.

Reklamation

Om konsumenten vill åberopa denna garanti på grund av ett fel på bilen ska denne snarast möjligt underrätta säljföretaget.
Reklamation skall ALLTID skickas till reklamation@vmfordon.se.

Om svar ej erhållits inom 2 arbetsdagar, vänligen ring oss på 0221-771002. En reklamation måste alltid göras inom skälig tid och inom den tid och högsta körsträcka som garantin omfattar. Sker inte detta förlorar konsumenten sin rätt att göra gällande garantianspråk. Garantin gäller inte då reparation påbörjats innan VMfordon har lämnat skriftligt medgivande.

Dataskydd/GDPR

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och regler för dataskydd.
Läs mer i följande information. Information om behandling av personuppgifter.